FANDOM

Limfocytarne zapalenie opon mózgowo - rdzeniowych (LCM) - jest to wirusowa choroba, na która może zachorować chomik. Może przenosić się na człowieka przez mocz, kał i ślinę dlatego często budzi niepokój u rodziców. Na tę chorobę chorują młode chomiki w wieku od 3 - 5 miesięcy. Przenosi się przedewszystkim w dużych hodowlach.

ObjawyEdytuj

Objawy tej choroby są nietypowe i najbardziej przypominają przeziębienie. Tylko w wyjątkowych przypadkach widaćskurcze mięśni i porażenia.

LeczenieEdytuj

Jeżeli młody chomik zachoruje odrazu po jego kupnienależy skontaktować się z weterynarzem, ponieważ musi on w razie wątpliwości zrobić badania, które potwierdzą obecność wirusów. U chomików bardzo żadko ta choroba powoduje śmierć. Choroba przy dobrej opiece najczęściej mija po trzech tygodniech.

LCM u człowiekaEdytuj

Obraz choroby przypomina infekcje grypopodobną, na ogół bez większych powikłan. Zdarzają się też cieżkie przypadki kiedy dochodzi do zapalenia opon mózgowych. Szczególnie zagrożone są kobiety w ciąży: może spowodować poronienie lub uszkodzić płód.